יום שלישי, 9 ביולי 2013

יין קיצי במיוחד: רוזה


יינות רוזה נפלאים לימות הקיץ. בין שהם יבשים או חצי-יבשים, הם תמיד קלים ומרעננים ונפלאים עם כל סוג ארוחה קיצית: ברנצ', פיקניק, ברביקיו או פיצוחים על המרפסת.

רוב יינות הרוזה המשובחים מיוצרים מענבים שחורים. לאחר שהענבים נדרכים, היינן בוחר כמה זמן התירוש יושאר במגע עם הקליפות. באופן כללי, ככל שמשך השהייה ארוך יותר, יתקבל יין בעל גוונים כהים יותר וטאנין בולט יותר. בהכנת יינות רוזה, היין מנוקז יחסית מהר ולכן מתקבל יין בעל גוון בהיר.

צבעם של יינות רוזה יכול לנוע בין נחושת בהירה לוורוד על גבול האדום. הגוון תלוי במשך המגע עם הקליפות ובגורמים נוספים כגון זני הענבים. לחלק מיינות הרוזה יכול להיות גוון כהה וגוף מלא יותר מאשר לאחרים, אולם לרוב הם קלים ומרעננים. ללא קשר לגוון, הרוזה יכולים להיות פירותיים, אבל גם פיקנטיים, פרחוניים ומינראליים.

כאשר מגישים לצד הרוזה גבינות, בחרו גבינות שישתלבו עם החומציות המרעננת והטעמים המעודנים האופייניים ליין רוזה.

הנה כמה שילובים של יין רוזה וגבינות


גבינות עזים:

לגבינות עזים יש טעם חמצמץ המשתלב היטב עם יינות בהירים בעלי חומציות נעימה. גבינות עזים רכות ישתלבו טוב יותר מגבינות עזים קשות.

גבינות פטה:

למשפחה זו טעם חמצמץ המשתלב עם חומציות הרוזה. פטה + אבטיח + למברוסקו רוזה = שילוב מנצח!

אפנצלר:

גבינה שוויצרית זו טובלת במהלך הייצור במשרה של צמחי תבלין מגוונים. גווני התבלינים שבטעמה יכולים להשתלב יפה עם רוזה בעיקר אם הוא בעל אופי פיקנטי.

פרמיז'אנו רז'אנו:

בדרך כלל אנחנו חושבים על הפרמז'ן כגבינה לגרור ולתבלון, אבל היא גם נפלאה לנישנוש. טעמה של הפרמזן משלב מתיקות וחמיצות היכולים להתאים ליינות רוזה יבשים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה